Cottage cheese med pære og sjokolade

Jeg synes litt synd på pæren. Den er liksom ingens store helt, og blir ofte glemt. Litt som den stilleste jenta i klassen som alltid blir valgt sist til å være med på kanonball. Nå skal ikke jeg påstå at pæren fortjener like mye oppmerksomhet som mango for eksempel, men jeg føler alltid behov for å forsvare de som ikke er så flinke til å stå opp for seg selv – være seg sjenerte jenter som er redd for kanonball, eller stillferdige frukter… De pærene som er å få tak i nå (forøvrig helt utenfor norsk sesong) har ren og frisk smak og knaser herlig sprøtt. De trenger bare noen til å se potensialet i dem.

Bolle med cottage cheese, pære og sjokolade

Jeg er en «sucker» for pære i kombinasjon med mørk sjokolade, så det er derfor helt naturlig at jeg har tatt inn After Eight i dette sunndige mellommåltidet. Sunt fordi det er cottage cheese – syndig fordi det er sjokolade. Altså «sunndig»!

Cottage cheese med pære og sjokolade (1 porsjon)

ca 80 g cottage cheese
1/2 pære, i staver
1-2 plater After Eight sjokolade, eller revet mørk sjokolade
Hjemmelaget knekkebrød, «smuldret»
eller
2 ss ristede gresskarfrø

Vask og tørk pæren og del i staver eller biter. Skjær platene med After Eight i staver. Erstatt mintsjokoladen med revet 70 % sjokolade om ønskelig. Knus litt hjemmelaget knekkebrød, eller rist gresskarfrø i en tørr panne i noen minutter.

Ha cottage cheese i en skål. Vend inn pærestavene og sjokoladen og topp med «krønsjy» knekkebrødsmuler. Ferdig!

Frokostbolle med cottage cheese og sjokolade, kaffe og knekkebrød

Print Friendly, PDF & Email
Arkivert under Frokost, Mellommåltid, SnacksStikkord: , Bokmerk permalenken.

5 Responses to Cottage cheese med pære og sjokolade

  1. Tilbaketråkk: Knekkebrød uten mel - ENEstående MatENEstående Mat

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.